LSO Osuuskunnan vuosikertomus 2020 on julkaistu

LSO Osuuskunnan vuosikertomus vuodelta 2020 on julkaistu pdf-muotoisena verkkosivuillamme osoitteessa www.lso.fi > Vuosikertomukset

Kulunut koronavuosi osoitti suomalaisen ruoantuotannon olevan kestävää ja elintarvikeketjun turvaavan hyvällä toiminnallaan huoltovarmuuden myös poikkeusoloissa. Suomalaisen ruoan arvostus kasvoi ja kulutetun lihan kotimaisuusaste nousi 83 prosenttiin. Lihan kokonaiskulutus oli edellisvuoden tasolla.

LSO Osuuskunta, HKScanin pääomistajana, käytti määrätietoisesti resurssejaan yhtiön suunnan kääntämiseen. Vahva tulosparannus, rahavirran vahvistuminen, 2019 toteutettu osakeanti sekä lainojen uudelleenjärjestelyt luovat HKScanille vakaan perustan jatkaa työtä kannattavuuden parantamiseksi ja kasvun edellytysten rakentamiseksi.

Tuotantoaan jatkavien jäsentilojen osuuspääomavelvoitteen kokonaismäärä sekä maksetun velvoitteen määrä kasvoivat vahvasti vuoden takaisesta.

Kaikki LSO Osuuskunnan vuosikertomukset ovat luettavissa ja ladattavissa pdf-muodossa osuuskunnan verkkosivujen osiossa Vuosikertomukset